2014. július 11., péntek

... Fejős Évának : Fejős Éva - Szeretlek, bangkok



Cím: Fejős Éva : Szeretlek, Bangkok
Kiadó: Ulpius-ház
Kiadás éve : 2012
Oldaszám 284
Kötés : Puha
Ár: 2990 ft






"… legyenek bármilyenek is a körülmények, a pillanatban, a jelenben meg lehet találni a jót, azokat az apró dolgokat, amelyek boldoggá tehetik az embert."


Fülszöveg: Akkor kezdtem a „szökésről” ábrándozni, amikor már meglehetősen ciki volt a pálmafás-tengerpartos poszter – én mégis beszereztem egyet a zsebpénzemből, és felragasztottam a gyerekszobám falára, nem zavartatva magam szüleim döbbent pillantásától. Attól kezdve téli estéken odaképzeltem magam a kókuszpálma alá, ahol meleg van, és – bár sosem jártunk tengerparton a családommal – szinte hallottam a tenger zúgását, egészen elalvásig.
Eljött az idő, hogy beváltsam a magamnak tett ígéretet, hogy teljesüljön gyermekkori álmom; tavaly télen „megszöktem” kedvenc városomba, Bangkokba, és körbeutaztam Délkelet-Ázsiát. Találkozásokról, naplementékről, ázsiai mesékről és elképesztő sorsokról, egzotikus nagyvárosi lüktetésről, lakatlan szigetekről és egy másfajta életszemléletről szól ez a könyv, amit egy thai pálma alatt kezdtem írni. Öt forró, napsütéses téli hónap alatt sokat tanultam, és szinte minden megváltozott bennem és körülöttem; a sors akaratából megtanultam elengedni, sorsfordító döntéseket hoztam, szembenéztem önmagammal, az újságíróval, a nővel, az emberrel, mint talán még soha azelőtt. Ez a könyv nem a képzelet szüleménye, de ahányszor beleolvasok, a képzeletemben újra utazom, újra ott vagyok azok között az emberek között, akiktől meg lehet tanulni ÉLNI. Csupa nagybetűvel.

Fejős Éva

Véleményem : Ez a könyv a FÉNY egy kakukktojása, ugyanis nem Erawan kiadás és nem is kitalált történet. Csak Fejős Éva írta. Nagyon nehezen tudtam ezt a könyvet beszerezni, mivel a legtöbb helyről elfogyott sajnos, hiszen már több mint két éve megjelent. Ám furdalt a kíváncsiság, hiszen Fejős Éva fejében Bangkokban pattant ki az Erawan kiadó ötlete. Ezen kívül érdekelt, hogy regényen kívül milyen az igazi Bangkok.
Nagy nehezen, mikor sikerült beszereznem, rögtön feltűnt, kicsit vékonyka a könyv és ahhoz képest elég nagy súlya van.  De alapjában véve igényes a kiadás, szép a borító és a tartalom sem semmi.

Bangkok
Nagy erőt kellett vegyen magán Éva, hogy elindult ÖT HÓNAPRA Thaiföldre és kis kiruccanásra. De szerintem nem bánja meg és szerintem az olvasók sem, hiszen ez idő alatt megszületett két regény : a Karácsony New Yorkban, valamint a Karibi nyár. Ezen kívül megkaptuk még az élménybeszámolót is az útról.
A könyv elolvasása után vegyes érzéseim támadnak. Nem tudom eldönteni, vajon el szeretnék menni én is Bangkokba, vagy inkább maradnék itthon. Ez részben azért lehet, mert a regény történéseit egy határozott vágással két részre tudnám bontani.  Egy „jó” Thaiföldre és egy „rossz” Thaiföldre.

Éva stílusa nem változott. Zseniálisan írja le a környezetét, az illatokat és ízeket.  Először Thaiföldet olyan lepukkantnak és szegénynek gondoltam, ahol mindenféle járvány van. Persze ez is jelen van, de van egy másik rész is. Nem is hittem volna, hogy a fővárosban vannak hatalmas toronyházak és luxusszállodák. Teljesen meglepett. Másra számítottam, de pozitívan csalódtam. Bangkok szép részébe teljesen beleszerettem. Thaiföldről nem sokat tudtam eddig, de ezek után elmennék én is. Az emberek alapvetően mások, mint nálunk : sokkal barátságosabbnak és segítőkészebbnek látjuk őket, mint hazánkban. Érdekes volt olvasni a különböző kalandokról, mint pl. a „lakatlan” szigtről, a templomtisztításról, a jóslásról, a piacról, az elefántokról…. Többet nem akarok írni, tényleg érdemes elolvasni annak, akit érdekel a Thai kultúra és Bangkok.

Ám a vannak dolgok, amiktől az átlag európai elborzadhat. Rossz higiénia, ihatatlan csapvíz, járványok, cunami stb.  Érdekes volt Évától, hogy a Bangkok olyan oldalát is megismertük, melyről a televízióban és újságban keveset, vagy szinte egyáltalán nem olvashatunk. Ilyen a prostitúció, hogy mi készteti a lányokat a testük árulására és a „piaci” plasztikai műtétek.
Ez a bejegyzés sajnos csak rövidke, de úgy érzem, nem írhatok erről többet. Egyrészt rövid, másrészt elveszne az élmény másoknak, ha én most mindent leírnék.

Ez egy igazi útikönyv és élménybeszámoló volt egyben. Ajánlom azoknak, akik Bangkokba vagy Thaiföldre vágynak. Ne vegyenek olyan könyveket, amiben csak a szép dolgokat emelik ki az írók, hanem bemutatják az IGAZI országot.
Végezetül egy pár képpel búcsúzom egy kis hangulathozónak :

Erawan-oltár


Piac

Valamint egy videó , egy Tuk Tuk utazásról:


Értékelés / Összegzés :
Történet : Utiregény nagyszerű gondolatokkal
Karakterek : Hétköznapiak, egyszerűek
Borító : 4,5/5 - közelről kicsit pixeles
Összességében :5/5


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése