2014. július 17., csütörtök

Dana Bate : Iránytű a szerelemhez és titkos lakáséttermekhez




Cím : Dana Bate : Iránytű a szerelemhez és titkos lakáséttermekhez
Eredeti cím : The Girls' Guide to Love and Supper Clubs
Kiadó : Erawan
Kiadás éve : 2013
Oldaszám : 508
Ár : 3490 Ft




"A sütés az én módszerem arra, hogy megtaláljam a helyem egy olyan világban, amelyben káosz uralkodik."


Fülszöveg: A huszonhat éves Hannah Sugarman szinte mindent megkapott az élettől, amire egy maga korabeli nő vágyhat. Remek állást, jóképű, nagymenő pasit és egy igazán csilivili lakosztályt Washington D. C. egyik legjobb negyedében. Csupán egy a bökkenő: Hannah a pokolba kívánja az egészet. A tudományos konferenciák és a fényűző partik helyett a sütik és sültek világában érzi igazán otthon magát, munkaidőben is recepteket körmöl, titkos lakáséttermet nyit főbérlője tudta nélkül, és a mintaszerű hercegnőt úgy dobja le magáról, akár a felesleges kilókat… hogy a szerelem és a káosz új ízeket vigyen az életébe ­– és mindazokéba, akik megkóstolják a főztjét.
Az Iránytű a szerelemhez és titkos lakáséttermekhez igazi ínycsiklandó sikerkönyv egy olyan „szomszédlány” főhőssel, aki gyakran hülyét csinál magából a partikon, de pontosan tudja, mitől jó egy répatorta. És bár az álmai néha cukormázosak, azt már megtanulta, hogy az élet legfontosabb hozzávalója: higgy magadban.
„Sütiillat, szerelem… ezt ígérte a regény, de sokkal többet adott nekem. Például megerősítést, hogy amikor valamiben nem érzed jól magad, akkor tovább kell lépned. Humoros, nagyon kedves, csoki-, narancs- és fahéjillatú történet az újrakezdésről és arról, hogy sose adjuk fel, mert a gödör aljáról is felfelé vezet az út.” Fejős Éva
Első benyomás: A FÉNY negyedik könyvének Dana Bate : Iránytű a szerelemhez és titkos lakáséttermekhez c . kötetet választottam Fejős Éva könyvtárából.  Külsőre a könyv nagyon szép. A rózsaszín és a fekete nagyon jól mutatnak együtt. Egyedül az a rózsaszín gerinc zavar kicsit. Tapintásra kellemes, újrahasznosított papírra nyomtatták. Gasztoregényt én még nem olvastam, ezért kíváncsian vártam. Sokan mondták az ismerőseim közül,hogy nagyon hasonlít a szintén gasztró Csokoládé c. műre, amit még nem olvastam, de a film az nagyon tetszett.
Történet és felépítés: Amekkora elvárásokkal ültem neki a regénynek, csalódnom kellett. Imádok főzni és gyakran csinálok valami sütit is, de a könyvvel nem jött át az az érzés, amit vártam.
Helyszínünk ezúttal Washington D.C., ahol Hannah Sugarman ( igen, érdekes neve van szegénynek) egy jól menő pénzügyintézetnél dolgozik, valamint titokban hódol szenvedélyének a főzésnek is. De titokban, a főbérlője lakásában. A LEBUKÁSIG! Közben a főbérlővel, Blake-kel egy szerelem-féle dolog bontakozik ki köztük. Vagy ez inkább kölcsönös szimpátia? Nem is tudom. Kb. ebben az 5 mondatban összefoglaltam a közel 500 oldalas történetet. Hurrá! 


A sztorit E/1-ben olvashatjuk végig, ami nem is lenne nagyon zavaró, ha a főszereplőnk nem lenne totál idióta. Értem, mindenkinek van szenvedélye, és vallom, mindenki kövesse álmait, de ez már túlzás, amit ez a nő csinál! Pont a legrosszabbkor, a leghosszabb helyen és időben. Sőt, nem is egyszer veszi „kölcsön” Blake lakását. Tudom, először vészhelyzet miatt kellett a főbérlő lakásába invitálni a vendégeket, de vitte magával a hév.  Csábította a tiltott gyümölcs.



A főbérlő, Blake sem valami észkombájn politikus lévén, de mit is várjunk a politikusoktól nem igaz? Többször hangoztatja, utolja a lakáséttermeket, és ellenük is van, nehogy a fogyasztók valami fertőzést kapjanak. Észreveszi, hogy hiányoznak a piái, eltörött egy tányérja, egy doboz házi fagyit talál a hűtőben, de ő amilyen hülye arra fogja, hogy biztos ő tette ezeket a dolgokat, csak nem emlékszik rá, mert sok a munkája :S Ekkor majdnem a fejemet vertem a falba.





Pedig egész jól indított Bate. Egészen a második fejezet végéig elhittem, hogy igen, ez tetszeni fog. Volt nekünk egy pasink és egy nagyszájú lányunk, egy sznob anyósunk és apósunk, aki nem fogadta el a lányt. Hannah megtartotta végig ezt a hirtelen robbanós cukorka formáját (hogy valami kajás hasonlattal éljek), de ez már sajnos nem menthette meg a történetet.  Idiótaságok, idióta szereplőkkel.

Kb. ilyen érzésem volt néha :S
Azzal, hogy Hannah egy ilyen pénzügyes mit tudom én hol dolgozott, még rátett egy lapáttal. GDP, GNI és még sorolhatnám. Meg politika. Látok meg hallok eleget erről a tv-ben, nem akarok még erről is olvasni. Ezeket a részeket untam. Nem mintha a többit nem, mert abszolúte nem történt semmi, de ezt különösen.

Azt hittem, lesz végre egy jó szerelmi szálunk azzal a Jacob gyerekkel, de egy-két dugáson kívül más nem volt. Hopp, Jacob épp nősülni készül….. Szerelmi szál nuku.
Blake-kel egyszer-kétszer randizott Hannah a piacon, ami nem is volt igazi randi, csak mikor együtt nézték a naplementét talán. Igen. Az igazi randinak számít? Ezt döntsétek el ti.
Egy pozitívumot azért had említsek a könyvről.  A receptek. Talán ki is próbálom valamelyiket.
Piacon és főzés közben azt vártam, talán olyan jól leírja Dana az illatokat, a színeket, mint a helyszíneket, mint Fejős Éva. Évát ezért is szeretem. De ez a nő elintézte annyival, hogy büdös, mennyei, vagy éppen szép.

Ez a fiatal, szimpatikus nő
hogy írhatott ilyent???
Nem tudom, hogy ezt a könyvet hogy lehet a Csokoládéval összehasonlítani. A Csokoládéban, még a filmben is éreztem minden illatot és ízt, itt meg semmi. Azt vártam, mikor lesz vége.
És vége. Az még a hab a tortán. Balek ( bocsi, akarom mondani Blake) megbocsájt Hannahnak. Ennyi. Semmi szerelmi végkifejlet. Ráadásul  Hannah még el is megy tanfolyamra. Olyan, mint ha most akarna kezdődni valami.
Ezt a könyvet én egy 100 oldalba megírtam volna és talán jobban kibontottam volna a Hannah-Blake szálat. De ezt az írónő nem tette meg. Így elásta magát előttem. Soha többé Dana Bate!!!!!

Inkább nem is pontozom és összegzem. Ez tipikus az az eset, amikor egy szép külső csúf, rusnya belsőt takar.

Nagyon akartam szeretni a könyvet és nem akartam lehúzni, de ez akkora idiótaság volt, amit még nem olvastam. Nem lehet nem lehúzni. Kell nekem is egy jó tömény valami. Egy pár napig tuti jegelem a FÉNY-t , kell valami mást olvasnom. De nem sokára folytatni fogom egy Fejős Éva regénnyel.


Bocsi Éva, de Dana Bate  NEM KAP ÚJABB ESÉLYT!!!!   NEM AJÁNLOM!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése